Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr  ·   Tumblr 2

#25

Skrivet:    ·  konserter/festivaler
I fredags så åkte jag med hagagården till Stockholm för att gå på Idol finalen. Jag tänkte vänta med att berätta om det tills Wilma har skickat bilderna vi tog med hennes systemkamera men orkar inte vänta så kommer nog antagligen att uppdatera det här inlägget senare och lägga till bilder.
Iallafall, bussen gick härifrån Örebro vid klockan 16.00 och jag fick lite smått panik för det fanns inget laddnings uttag så jag satt och hade panikattack i ett tag. Vi åkte med en tvåvåningsbuss så jag och Wilma satte oss högst upp längst bak vid varsin sida och de två sätena som vart kvar imellan oss använda vi till våra fötter och typ låg och sov. Hittade bästa ställningen ever och jag skulle seriöst kunna spendera hela mitt liv i den där bussen.
Vi hann inte komma så långt innan vi fastnade vid en trafikolycka och det tog nog runt ca en halvtimme att komma förbi men vi kom iallafall fram till Stockholm runt 19-tiden och så fort jag kom in i Stockholm så försvann allt och det enda jag kände och tänkte var att allt skulle bli bra för att jag var tillbaka i Stockholm.
On the other hand, Tele2 Arena ÄR SÅ JÄVLA SNYGG, satt och beundrade den skitmycket.

Väl inne i globen så fanns det ett laddnings uttag och då fick jag ett damputbrott för jag hade lämnat min laddare i bussen och jag behövde verkligen ladda mobilen så jag dampade på det ett tag. Jag gick iallafall in och kollade på arenan och jag blev speechless, det var så stort, mäktigt, massa färger och dunkande musik, det var så underbart så jag vet inte vad jag ska göra. Vi blev inte filmade i TV för vi satt jätte långt bak uppe på läktaren men det är skitsamma, huvudsaken var att vi var där.
Under den långa pausen så gick jag och Wilma runt och utforskade hela globen, vi försökte leta reda på billigaste stället att handla, gick Nicki Minaj style och sedan träffade jag även Sini och det var så himla trevligt, saknar henne så mycket.
Höjdpunkten med kvällen var The Fooo's uppträdande och det var dem som jag åkte till finalen för och alla skrik och känslan man fick när dem uppträdde var helt otrolig och jag har verkligen inga ord för det går inte att beskriva glädjen som jag kände i den stunden, det var himla länge sedan jag var så glad och jag grät av glädje. Vi åkte hem runt 23.00 och kom fram till Örebro vid halv två och då hämtade pappa oss och skjutsade hem Wilma och sedan åkte vi hem till oss. Det första jag gjorde när jag kom hem för att rusa till mitt rum och ladda min mobil för den hade haft 1% på hela hemvägen. Innan jag gick och la mig så satt jag uppe ett tag och kollade på det jag filmat och twittrade en del om kvällen. Det var den bästa dagen jag haft på länge och jag behövde det verkligen. Saknar Stockholm så mycket så att jag spricker och jag måste dit på jullovet, måste bara hitta någon som vill åka dit med mig.
 
Nu vart det här inlägget rätt så långt med det är väl skitsamma. Hoppas ni har haft en bra helg och får en bra vecka, kram!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR