Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr  ·   Tumblr 2

#87

Skrivet:    ·  Anime
30 mars 2013 så tog en av mina favorit anime serier en paus. Jag fick panik, jag visste inte vad jag skulle göra och igår, den 4 april 2014 så började den igen. Har gått i över ett år utan den serien. Precis suttit och gråtit mig igenom det nyaste avsnittet eftersom jag har saknat det så mycket. Den här anime serien ger mig så bra självförtroende och den är så motiverande, när jag ser på den så får jag känslan av att jag kan klara allt oavsett vilka hinder det finns och att jag alltid ska vara mig själv. Den får mig att tro på mig själv och får mig att vilja kämpa på riktigt. Fairy Tail handlar om vänskap och flera band mellan sina vänner runt omkring sig som får en själv att växa och bli starkare.
Handlingen: Fairy Tail utspelar sig i Fiore, ett land fullt med magiker. Lucy Heartfilia är en 17årig Celestial Spirit magiker som rymmer hemifrån för att gå med i guilden från sina drömmar, Fairy Tail, en stökig guild vars medlemmar är kända för sina alltför destruktiva upptåg. Lucy blir inbjuden till Fairy Tail av Natsu Dragneel, en Dragon Slayer magiker från Fairy Tail som har förmågor som en drake. Han reser runt Fiore med sin partner, en blå flygande katt vid namn Happy på jakt efter den förälder som uppfostrade honom, en drake vid namn Igneel som försvann 7 år tidigare. Lucy bildar ett team med Natsu och Happy som senare ges sällskap av Gray Fullbuster och Fairy Tail's starkaste tjej magiker, Erza Scarlet. Dessa fem ger sig ut på en mänga olika uppdrag tillsammans samtidigt som man får se upp för de såkallade mörka guilderna som är guilder som bara bryr sig om att förstöra och endast bryr sig om sig själva.

Fairy Tail tillhör definitivt mina topp 5 animer och den här animen har verkligen hjälpt mig och fått mig mer säker i mig själv, tycker verkligen att alla borde se den då det verkligen är en underbar serie som får dig att inse hur viktiga dina vänner är och hur viktigt det är att ta hand om dem.
Fairy Tail får 10/10 stjärnor av mig och det är bara 5 animes någosnin som jag har gett full pott.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR