Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr  ·   Tumblr 2

Våran generation är så fucked up

Skrivet:    ·  + Sara says, Känslor
 
Jag satt precis och såg på Linn Ahlborgs nyaste video eftersom hon är min favorit youtuber och då hör jag henne berätta om att Lisa(Misslisibell) har fått hat för att hon har samma tofflor som Linn?! Jag gick direkt in på Lisa's kanal och vad är det jag ser? Hon sitter och gråter i en video där hon förklarar att hon och Linn blev sponsrade av samma företag och fick samma prylar. Tjejen gråter.
omg, Lisa har samma tofflor som Linn nu måste vi hata på henne för att hon härmar så att hon kan lämna tillbaka prylar, jag gör sådana framsteg i livet med detta! Hör ni hur jäkla löjligt det låter? Oj, vilken uppståndelse, två youtubers har samma tofflor, jorden går under. När ska den här kalabaliken upphöra och vad är det som händer med världen? Den här generationen är redan så sjukt förstörd så jag trodde inte att den kunde bli värre men det är sant. Ni har ju tappat kontrollen helt och hållet. De problem som vi borde klaga på och göra något åt skulle ju vanligtvis vara krig, rasism, homofobi, växthuseffekten, djurmisshandel, mord, kvinnoförnedrande eller skövlande av regnskogen och liknande. Men nej, dem problemen borde vi väl ta senare vi måste ju kämpa emot att ett par likadana tofflor ägs av två olika youtubers för det är ju verkligen det största problemet just nu. På riktigt? Det här är så löjligt så det finns inte. När ska vi lära oss att respektera varandra? Vi ska inte vara indelade i grupper och ingen är mindre värd, vi är inte fiender någon av oss.

Vi är i detta tillsammans men endå så behandlar vi varandra som skit? Om vi vill ha en förändring och ett bättre samhälle så måste vi ta tag i det tillsammans, vi har inte tid att bråka om ett par tofflor. Tänk efter lite, vad hjälper det att ni klagar på att de äger samma tofflor? Varan är inte skapad för en specifik person, affärer vill sälja sina produkter och då är det väl klart som fan att man någon gång stöter på människor som äger samma varor. Det är helt sjukt att det ens blev ett så stort hat om detta. Egentligen borde jag inte behöva sitta här och förklara detta men tydligen så är ni så himla sjuka så att ni behöver folk som berättar detta för er och Lisa ska ju inte behöva sitta och gråta i en video pågrund av att hon äger att par likadana tofflor som någon annan. När ska ni växa upp från sånt här? Istället för att fokusera på detta så kan ni väl klippa gräsmattan, tvätta fönster, lära er att laga mat, bygga en flotte, besöka sjuka och när det är klart så kan ni läsa en bok. Blir så arg så jag var bara tvungena att få skriva av mig om det här, tack för mig!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR